2007-09-19

Doppingen



Idag har stora tjejen tagit sitt första märke, doppingen, på simskolan. Mäkta stolt är hon! Detta är vad man ska klara av:
VAD
Titta under vattnet 3 gånger.Dyka under en rockring eller liknande 3 gånger.Hoppa ifrån bassängkant eller brygga 3 gånger.
VARFÖR
Eleven skall lära sig balans i vattnet och känna sig orädd under vattnet. Doppingen är det första vattenvanemärket.
HUR
Eleven får ha flythjälpmedel men helst vara utan för att bli vattenvan. En hjälp kan vara att ha leksaker på botten eller SLS simskolespegel för att titta i. Provet ska utföras på grunt vatten (
info från SLS:s hemsida länk).

Igår fick lilla tösen prova att dyka för första gången på babysimmet. Hon tyckte det var kul. Hon älskar att vara i badet och sprattlar med armar och ben precis hela tiden.

Jag har pysslat lite ikväll men tyvärr funkar inte digitalkameran så jag kan inte lägga upp just nu. Hoppas jag kan göra det snart. Har en LO som jag gärna skulle vilja visa.

Nähä, nu kallar sängen på mig.
Natti natti.

1 kommentar:

Lisbet sa...

Tittar runt när jag tömmer kameran på bilder. Tog en enkom höstfärgspromenad igår men kameran men dröm om min förvåning när det var dåligt med höstfärger här. Så det blev inte så mycket taget alls.

Ahhh det är alltid roligt när ungarna lär sig simma, dyk aoch inte är rädd för vatten