2012-06-15

Den stora tävlingen vecka 3

Mitt bidrag till vecka 2 är en gåva som snart ska ges så därför visar jag inte den än. Bidraget till tredje veckans utmanin kan jag i alla fall visa. Temat var color blocking och såhär löd utmaningen:

”Everybody wants happiness. Nobody wants pain.
But you can’t have a rainbow without a little rain!”

Vid slutet av regnbågen väntar en skatt… Har man RIKTIG tur kanske man rentav stöter på en liten leprechaun som sitter där och dinglar med benen, klöver i hatten och grönfärgad Guinness i glaset…?
Men vad är DIN skatt? Hur ser DIN regnbåge ut? Ser du den från andra sidan av ett fönster eller tar du med dig ditt färggladaste paraply och plaskar i vattenpölar?

Fri tolkning av veckans tema – men våra krav är att du har med följande:
Colorblocking. (Sök gärna på Google och titta på bilderna så får ni en bra idé om hur det ser ut.)
Minst fem starka färger. Inget vitt, svart eller brunt (utom möjligen i detaljer).
Minst tre utstansade/punchade detaljer.

Min skatt är givetvis mina barn så det temat var det enkla. Jag trodde utmaningen med color blocking skulle passa mig men det visade sig vara svårare än jag föreställt mig. Såhär blev i alla fall resultatet till slut:

Susanne Harrysson, vecka 3

1 kommentar:

Anonym sa...

Den här är helt i min stil. Så himla superläcker. Åh önskar att jag kunde få till det så här...